Miljøvern
IMO BWM-konvensjonen og USCG Final Rule har blitt utplassert for å beskytte det marine biologiske mangfoldet mot invasive arter takket være forskrifter for håndtering av ballastvann. Alfa Laval tilbyr typegodkjente ballastvannløsninger (BWTS) med en portefølje av tjenestetilbud som støtter etterlevelse med regler. UV-behandlingsteknologien bak Alfa Laval PureBallast 3 er uten bruk av giftige kjemikalier og tilbyr overlegne ballastvannløsninger i alle slags farvann.
Totalløsninger innen ballastvannløsninger
- Typegodkjent for etterlevelse med IMO Ballast Water Management Convention og USCG Ballast Water Discharge Final Rule
- Overlegne ballastvannløsninger for alle typer fartøyer som opererer i alle typer farvann
- Kjemikaliefri UV-behandling
- Godt utviklet tjenestetilbud for å sikre kontinuerlig etterlevelse
Erfaring innen ballastvannhåndtering
Samsvar betyr å oppfylle et krav eller et sett med regler – i dette tilfellet regelverket som regulerer ballastvannhåndtering (BWM). Hovedstrategien for ballastvannhåndteringen er ballastvannløsningen BWT, som nøytraliserer organismer i vannet. Alfa Laval PureBallast var den første løsningen som ble revidert G8-klar (BWMS-koden) og tilbyr totalløsninger innen ballastvannbehandling bygget på dyp kunnskap, omfattende ressurser, sterke partnerskap og velutviklede støttetjenester for etterlevelse av regler.
Hvis du vil vite hva som er nødvendig for overholdelse av ballastvann, kan du lese veiledningen om hva reglene er og hvordan de fungerer.
UV eller EC? Hvorfor ditt valg av teknologi for håndtering av ballastvann er viktig
Beslutninger i ballastvannhåndtering bør ikke tas som standard, spesielt når det kommer til ditt valg av teknologi: UV eller elektroklorering (EC). Ved å stille de riktige spørsmålene kan du senke mye – fra kostnadene og risikoene til driftsbegrensningene. Finn ut hvorfor UV-behandling med Alfa Laval PureBallast 3 er det smarteste valget for ballastvannhåndtering, selv på fartøyer hvor EC er dagens norm.
Biologisk igangkjøringstesting
Fra 1. juni 2022 kreves det biologisk igangkjøringstesting etter installasjon av et ballastvannløsninger. For å vise at hele installasjonen fungerer som den skal, må et uavhengig laboratorium ta og analysere vannprøver som en del av igangkjøringundersøkelsen. Du som reder er ansvarlig, men vi kan hjelpe deg med at alt går bra. Lær hvordan du lykkes med biologisk igangkjøringstesting, og la oss støtte deg når du tester Alfa Laval PureBallast 3-installasjoner.
Håndter utfordringene dine med håndtering av ballastvann
Hvis virkeligheten med ballastvannhåndtering ikke har oppfylt dine forventninger, er du ikke alene. Andre har kjøpt eller anskaffet ballastvannløsninger (BWMS) i god tro, bare for å finne ut at de ikke overholder regelverket som forventet – eller ikke støttes etter behov. Ikke risiker manglende overholdelse og store straffer for et dårlig fungerende BWMS. Å erstatte ditt eksisterende system kan være en mer kostnadseffektiv løsning på lang sikt. Etter å ha erstattet over 200 systemer fra over 20 forskjellige produsenter, har Alfa Laval ekspertisen du kan stole på for å sikre samsvar.
Få vår fagrapport om utfordrende vannkvalitet (CWQ)
Ny midlertidig veiledning fra MEPC definerer dine muligheter og ansvar når du håndterer ballastvann under CWQ-forhold. Vår hvitbok forklarer hva som gjelder, inkludert:
- Hva utfordrende vannkvalitet er – og ikke er
- Hvordan CWQ-parametre skiller seg fra begrensninger i systemdesign
- Når din BWMS kan forbiføres – og når den ikke kan
- Hvorfor forbiføring ikke er den enkle løsningen den ser ut som
Referanser
Les suksesshistorier om noen av PureBallast-systemene vi har levert så langt.
Ballastvannbehandlingslovgivning
Regelverk om ballastvannløsninger
Hvilket regelverk gjelder?
Forskriften forklarer når, hvor og hvordan ballastvannbehandling skal skje. Det er to sett å ta hensyn til, avhengig av hvor fartøyet ditt seiler:
IMO-konvensjonen om håndtering av ballastvann
Dette er den globale lovgivningen som setter reglene for behandling av ballastvann i rundt 95 % av verdens havner. [Det fulle navnet er International Convention for the Control and Management of Ship’s Ballast Water and Sediments] 28. oktober 2020 trådte i tillegg de reviderte IMO G8-retningslinjene (BMWS-koden) for typegodkjenning av ballastvannbehandlingssystemer i kraft.
U.S. Coast Guard Ballast Water Discharge Final Rule
Dette er kjent som USCG Final Rule, og er lovgivningen for behandling av ballastvann som gjelder ved seiling i USAs farvann. Kravene ligner – men litt forskjellige fra – kravene i IMO BWM-konvensjonen. Noen spesifikke regler kan gjelde i visse regioner eller havner, men forskriftene ovenfor veileder nesten alle beslutninger om behandling av ballastvann.