Ingen valg innen ballastvannbehandling er sikrere
Vi har betjent sjøfartsindustrien i et århundre og har vært involvert i ballastvannbehandling siden det først ble foreslått. Alfa Laval PureBallast 3 er et pålitelig valg, ikke bare i sin egen rett, men også når det gjelder den globale organisasjonen bak det.
Jevntgående ballastvannbehandling med Alfa Laval PureBallast 3
Dowa Line har hovedkontor i Japan, men har hatt drift i Amerika i over 35 år. Selskapet er ikke bare en av de ledende japanske lastoperatørene på det amerikanske markedet, men er også en av de tidlige drivkreftene bak ballastvannbehandling med lang erfaring med drift av Alfa Laval PureBallast 3.
Siden 1981 har Dowa Line utviklet faste fraktruter i hele Nord-, Sentral- og Sør-Amerika, inkludert Karibia. Selskapets skip transporterer korn, gjødsel, bauxitt og sukker, samt et bredt spekter av andre bulkvarer.
Når det gjelder miljøoverholdelse, trives Dowa Line med å være på frontlinjen. Dette kan ses i ballastvannbehandling, der selskapet har et uvanlig solid grunnlag av praktisk erfaring.
Les hele historien
KOTC chooses Alfa Laval PureBallast 3 for ballast water treatment throughout its fleet – including VLCCs
Kuwait Oil Tanker Company (KOTC) is one of many ship owners choosing UV ballast water treatment over electrochlorination for large ballast water flows. Alfa Laval PureBallast 3 will be installed on vessels throughout the KOTC fleet, including VLCCs with flows of 6000 m3/h each.
Founded in 1957, KOTC has a present fleet capacity of around 2.4 million barrels – roughly the equivalent of Kuwait’s daily oil production. Of the 28 vessels KOTC owns, 12 are VLCCs with a deadweight of over 300,000 tonnes. These massive tankers will now be retrofitted with Alfa Laval PureBallast 3, which will also be the choice for VLCC newbuilds and the smaller vessels under KOTC ownership.
“PureBallast 3 is the right equipment to have on bigger ships like VLCCs,” says Jamil Al-Ali, Manager Fleet Engineering Group at KOTC. “Alfa Laval has a tried, tested and proven system for supporting that huge capacity of ballast water without delays to the cargo operations.”